Άνω – κάτω η αγορά των σούπερ μάρκετ

Εβδομάδα δραματικών αλλαγών στην αγορά των σούπερ μάρκετ αποδεικνύεται αυτή που διανύουμε. Με αρχή την ανακοίνωση από την αλυσίδα Ατλάντικ προσφυγής στο καθεστώς προστασίας του άρθρου 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, που δημιουργεί έντονους φόβους για πτώχευση, φαίνεται ότι το φθινόπωρο θα υπάρχει ένας εντελώς νέος χάρτης στις αλυσίδες της κατανάλωσης.

Τα σούπερ μάρκετ Ατλάντικ ήταν γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα, ενώ έχουν σωρευτεί σημαντικά χρέη σε προμηθευτές. Πρόσφατα η εταιρεία πούλησε στην ΕΛΓΕΚΑ μια θυγατρική χονδρικής πώλησης που διέθετε και ανακοίνωσε την προσφυγή στο άρθρο 99, γνωστό και ως «δεύτερη ευκαιρία». Δυστυχώς, η εμπειρία των εταιρειών που έχουν ήδη προσφύγει στις διαδικασίες αυτού του άρθρου, είναι αρνητική: σχεδόν το σύνολο αυτών των εταιρειών έχει προχωρήσει σε πτώχευση, αφήνοντας χρέη εκατομμυρίων ευρώ σε προμηθευτές και εργαζόμενους.

Η δεύτερη είδηση από τον κλάδο είναι η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της πρόθεσης εξαγοράς της ισπανικής αλυσίδας φθηνών προϊόντων DIA στον γαλλικό όμιλο Carrefour – Μαρινόπουλου. Αυτό σημαίνει ότι σύντομα οι δυο όμιλοι θα συγχωνευτούν και φυσικά αυτό θα επηρεάσει την κατανομή των καταστημάτων.

Τελευταία (ελπίζουμε) είδηση είναι η πρόθεση της γερμανικής αλυσίδας Aldi να αποχωρήσει από την Ελλάδα. Ο γερμανικός κολοσσός είχε ξεκινήσει την επένδυσή του στη χώρα μας στα τέλη του 2008 και σήμερα διαθέτει 38 καταστήματα. Είναι η δεύτερη γερμανικών συμφερόντων επιχείρηση που επένδυσε στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στη χώρα μας μετά τη Lidl.

Οι τρεις αυτές αλλαγές, πέρα από την τρομερή επισφάλεια που δημιουργούν στην αγορά εργασίας (3.600 εργαζόμενοι στα Ατλάντικ και 700 εργαζόμενοι στα Aldi), θα επιφέρουν και τρομερές πιέσεις στη ρευστότητα του χονδρικού εμπορίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές μόνο της αλυσίδας Ατλάντικ ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ, ενώ στον αέρα μένουν πολλά συμβόλαια με τη βιομηχανία για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

 

You might also like