Ν. Λακίδης: «Η εξωστρέφεια υπάρχει μόνο για τα παράθυρα της TV»
«Οι υπάρχουσες μονάδες που παράγουν κρεατοσκευάσματα, πρέπει να κινηθούν στις ξένες αγορές. Δεν μπορεί να απορροφήσει τα προϊόντα μας η Ελλάδα. Οι άμεσοι δυνητικοί μας πελάτες είναι όλη η ευρωπαϊκή αγορά. Αυτό πρέπει να καταλάβουμε». Σε μια από βάθους καρδιάς συνέντευξη, στο τεύχος Απριλίου του Meat Place, ο Νίκος Λακίδης επικεφαλής της γνωστής εταιρείας ΛΑΚΙΔΗΣ ΑΒΕΕ, που παράγει μηχανήματα για τη βιομηχανία του κρέατος, υποστηρίζει ότι «η Ελλάδα είναι ένας πληθυσμός 11 εκατ. κατοίκων. Πόσοι είναι αυτοί που μπορούν να απορροφήσουν τα κρεατοσκευάσματα για τα οποία έχουν στηθεί τόσες πολλές μονάδες; Τα νούμερα δεν βγαίνουν. Η προοπτική είναι να κάνουν ένα ιδιαίτερο κρεατοσκεύασμα, να δημιουργήσουν μια πολύ ωραία συσκευασία, να του δώσουν όνομα τοπικό, και να προσπαθήσουν να βγουν έξω».
Την ίδια στιγμή, τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα στην Ελλάδα για μια βιομηχανία που ασχολείται με την παραγωγή εξοπλισμού. Παρόλο που ηγείται μιας εταιρείας η οποία παράγει μηχανήματα ανταγωνιστικά με τα ευρωπαϊκά, περιγράφει στη συνέντευξή του το πόσο δύσκολο είναι να κάνεις πράξη την εξωστρέφεια, ακόμη κι όταν το θέλεις πολύ κι έχεις όλα τα φόντα γι’ αυτό. Από την υπερβολική φορολόγηση των επιχειρήσεων μέχρι το γεγονός ότι «οι ασφαλιστικές τώρα με την κρίση έχουν κάνει πίσω και αναγκαζόμαστε να στέλνουμε μηχανήματα έξω χωρίς να είμαστε ασφαλισμένοι», το τοπίο δεν φαίνεται να είναι φιλικό για μια παραγωγική επιχείρηση που θέλει να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Έτσι, όλο και περισσότερο ισχυροποιείται ο προβληματισμός: μήπως η εξωστρέφεια είναι μια πολιτικάντικη κουβέντα που η χρήση της είναι μόνο για τα παράθυρα της τηλεόρασης;
Στη συνέντευξή του στο περιοδικό Meat Place θα διαβάσετε επίσης τι λέει ο κ. Λακίδης για τους μύθους που συνοδεύουν την ελληνική δραστηριότητα στην τουρκική αγορά, για το μέλλον των επενδύσεων στην Ελλάδα, αλλά και για τις εσωτερικές παθογένειες της ελληνικής επιχειρηματικότητας.