Αθέμιτο ανταγωνισμό και παραπλανητική διαφήμιση καταγγέλλει η ΠΟΚΚ
Την προσοχή όλων των αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταστηματαρχών Κρεοπωλών με επιστολή που έστειλε (8/3), όπου επισημαίνονται ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού και παραπλανητικής διαφήμισης από την πλευρά αλυσίδων λιανικής πώλησης. Συγκεκριμένα η ΠΟΚΚ αναφέρεται σε διαφημίσεις τόσο σε κεντρικά, όσο και σε τοπικά Μέσα, για τις οποίες οι υπηρεσίες «θα έπρεπε να ασχοληθούν αυτεπάγγελτα», αφού όπως γράφει αυτή η πρακτική «καθημερινά εντείνει τον αποδεκατισμό των μικρών επιχειρήσεων».Πρόκειται για τις γνωστές προσφορές που κάνουν κυρίως αλυσίδες σούπερ μάρκετ και υπεραγορές και διακινούνται με ειδικά έντυπα σε περιόδους γιορτών.
«Ενδεικτικά σας αναφέρουμε», γράφει η επιστολή της ΠΟΚΚ, «ότι κατά τις ημέρες πριν την εορτή της Τσικνοπέμπτης και της Αποκριάς, προβάλλονταν διαφημίσεις ανά το πανελλήνιο, με τιμές υπερβολικά χαμηλές σε σχέση με την πραγματική εμπορία των προϊόντων (χοιρινές μπριζόλες, πανσέτα κ.λπ.) από διάφορες επιχειρήσεις που διαθέτουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ, κυρίως χωρίς την απαιτούμενη προέλευση.
Πιστεύουμε ότι αυτό λέγεται παραπλανητική διαφήμιση. Οι διαφημίσεις στοχεύουν συγκεκριμένες ημερομηνίες, έχοντας εξευτελιστικές τιμές σε ένα μόνο είδος κρέατος και κανείς δεν ασχολείται με την ποιότητα. Αυτό θεωρούμε πως είναι αθέμιτος ανταγωνισμός και επιβάλλεται να επέμβει η Επιτροπή Ανταγωνισμού».
Η επιστολή αυτή έχει αποδέκτες τόσο την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όσο και όλες τις ελεγκτικές αρχές της αγοράς: Γενική Γραμματεία Εμπορίου, υπουργείο Οικονομικών, υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ΕΦΕΤ. Παράλληλα απευθύνεται και στους φορείς των κτηνοτρόφων, «τους συνεργάτες του κλάδου» όπως γράφει η επιστολή, στους οποίους μάλιστα τίθεται ένας προβληματισμός ενόψει των εορτών του Πάσχα, με την μορφή ερωτημάτων:
• Με την οικονομική κρίση που μαστίζει την ελληνική κοινωνία, ποιος μας διασφαλίζει από την «εναρμονισμένη πρακτική» των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, ότι θα πουλήσουν τα αμνοερίφια σε κανονικές τιμές;
• Ποιος θα διασφαλίσει το εισόδημα των κτηνοτρόφων, αλλά και το εισόδημα του κλάδου μας σε όλη τη χώρα;
• Ποιος θα προστατεύσει τους συναδέλφους μας, από τον αθέμιτο ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ, τα οποία θα πουλάνε «ελληνοποιημένα» αμνοερίφια, πιθανόν σε τιμές μικρότερες από αυτές που θα έχουν αγοράσει οι συνάδελφοί μας;
• Ποιος θα προστατεύσει τον διαφυγόντα ΦΠΑ που τόσο πολύ έχει ανάγκη το κράτος μας, τις δύσκολες αυτές ημέρες, από την «διαφημιστική πολιτική» των πολυεθνικών και των υπερκαταστημάτων;
Η επιστολή των κρεοπωλών καταλήγει με ένα κάλεσμα σε όλους τους αρμόδιους φορείς «να σκύψουν στο πρόβλημα και να δώσουν λύσεις». Μάλιστα περιγράφοντας τη δυσχερή θέση των κρεοπωλείων η ΠΟΚΚ ζητά να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στις πολύ μικρές επιχειρήσεις, αφού, όπως αναφέρει είναι οι επιχειρήσεις που:
• Πληρώνουν κανονικά φόρους και ΦΠΑ
• Πληρώνουν κανονικά τον ΟΑΕΕ και εργοδοτικές εισφορές (ΙΚΑ)
• Διακινούν το 90% της ελληνικής κτηνοτροφίας και πτηνοτροφίας
• Πληρώνουν κανονικά τον Έλληνα κτηνοτρόφο και πτηνοτρόφο.