ΠΟΚΚ: Και φέτος το Πάσχα στηρίξαμε αποφασιστικά τον καταναλωτή και τον κτηνοτρόφο
Κεντρικός κρίκος της αλυσίδας εμπορίας του κρέατος αποδείχθηκε περίτρανα και φέτος το Πάσχα ο κρεοπώλης, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Πανελλήνια Ομοσπονδία των κρεοπωλών, επιχειρώντας μια συνολική αποτίμηση της Πασχαλινής αγοράς. Στην ανακοίνωσή της η ΠΟΚΚ κάνει επίσης λόγο για «κινήσεις και πρακτικές που απέδειξαν ότι μόνο στόχο είχαν την διαστρέβλωση της εμπορίας των αμνοεριφίων για το Πάσχα και τελικά την παραπλάνηση του καταναλωτή».
Η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας έχει ως εξής:
"Για άλλη μια φορά οι παραδοσιακοί κρεοπώλες σε όλη την Ελλάδα έπραξαν το αυτονόητο και τίμησαν το επάγγελμά τους με πλήρη ευσυνειδησία, στηρίζοντας τον Έλληνα καταναλωτή και κτηνοτρόφο ταυτόχρονα, αποδεικνύοντας ότι με μεθοδικές κινήσεις μπορεί να υπάρξει σωστή εμπορία, διακίνηση και πώληση προϊόντων.
Αναλύοντας τα πεπραγμένα της Πασχαλιάς, πρώτα απ’ όλα πρέπει να ευχαριστήσουμε σαν κλάδος το καταναλωτικό κοινό, που τελικά στήριξε τον παραδοσιακό κρεοπώλη, όσο και αν οι δυσμενείς συνθήκες (κυρίως οικονομικές) έδειχναν το αντίθετο.
Αγκάθι για όλη την αγορά ήταν επίσης οι κινήσεις των μεγάλων αλυσίδων Super Markets και των τεράστιων πολυεθνικών. Κινήσεις και πρακτικές που απέδειξαν ότι μόνο στόχο είχαν την διαστρέβλωση της εμπορίας των αμνοεριφίων για το Πάσχα και τελικά την παραπλάνηση του καταναλωτή, που ενώ μέσω των ΜΜΕ διαφήμιζαν όλη την Μεγάλη Εβδομάδα πώληση σε υπερβολικά χαμηλές τιμές (χαμηλότερες από αυτές που πούλησαν οι κτηνοτρόφοι), δεν ήταν συνεπείς στις υποσχέσεις τους, παραπλανώντας τον κόσμο, με μοναδικό μέλημα να βάλουν τον καταναλωτή μέσα στο κατάστημα, διότι έτσι επιτάσσει το marketing.
Ευθύνη για τα συγκεκριμένα γεγονότα έχουν επίσης και κάποιοι που τροφοδότησαν με β’ και γ’ διαλογής εμπορεύματα σε εξευτελιστικές τιμές τα παραπάνω καταστήματα. Οι μικρές, οικογενειακές συνήθως επιχειρήσεις μας, είναι αυτές που κράτησαν από την Μεγάλη Δευτέρα το πρωί έως και το Μεγάλο Σάββατο το απόγευμα σταθερές τις τιμές στα αμνοερίφια, θεωρώντας όλους τους καταναλωτές, μόνιμους και περαστικούς, ισάξιους.
Διαφωνούμε πάντα με την αλλαγή τιμής, σχεδόν σε καθημερινή βάση, από κάποιες θεωρούμενες παραδοσιακές αγορές, που ανεβοκατεβάζουν ταμπέλες ανάλογα με την υποτιθέμενη διαθεσιμότητα εμπορευμάτων.
Αυτό το Πάσχα αποδείχθηκε περίτρανα πως ο κεντρικός κρίκος της αλυσίδας της εμπορίας του κρέατος, δηλαδή ο κρεοπώλης, ήταν αυτός που δέχθηκε όλες τις πιέσεις από κτηνοτρόφους, εμπόρους και καταναλωτικό κοινό και κατάφερε να εξομαλύνει την διακίνηση των αμνοεριφίων. Όσο κι αν αυτό ενοχλεί κάποιους, είναι ο λόγος για το ότι ο κλάδος των κρεοπωλών είναι από τους λίγους που αντιστέκονται σθεναρά στις «πλούσιες» πολυεθνικές, αφού ακόμη μπορεί και κοιτάει τον πελάτη κατάματα".