EBLEX: Σε εποχή κρίσης, ζητούμενο η προσαρμοστικότητα

Η βιομηχανία μεταποίησης κρέατος πρέπει να προσαρμοστεί λαμβάνοντας υπόψη τη συνολική εικόνα της προσφοράς και της ζήτησης. Αυτό ζητά από την αγγλική βιομηχανία κρέατος ο Οργανισμός για το Αγγλικό Βόειο και Πρόβειο Κρέας – EBLEX.

Η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτό δημιουργεί πολλές ευκαιρίες και θα πιέσει ανοδικά τις τιμές, όμως οι παραγωγοί χρειάζεται να υιοθετήσουν μια πιο μακροπρόθεσμη προοπτική, για να διατηρήσουν βιώσιμη την αγορά. Όπως λένε τα στελέχη του EBLEX, υπάρχει ακόμα σημαντικό πεδίο για πολλούς επεξεργαστές να μειώσουν το κόστος παραγωγής τους, κάτι που θα βελτιώσει την αποδοτικότητα των επιχειρήσεων, αλλά και θα συνεισφέρει στη μείωση εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. «Πρέπει να δούμε τη μεγάλη εικόνα και να προσαρμόσουμε αναλόγως τις δραστηριότητές μας» λέει χαρακτηριστικά ο διευθυντής του Οργανισμού, Νικ Άλεν, και προσθέτει: «Βλέπουμε τις τελευταίες εβδομάδες την τιμή του αρνιού να πέφτει. Αυτό εν μέρει συνέβη επειδή κάποιοι κτηνοτρόφοι κράτησαν πολύ τα αρνιά προκειμένου να τους δώσουν βάρος και να πάρουν στην τσέπη περισσότερα χρήματα. Αυτό όμως έσπρωξε κάτω τις τιμές γιατί η ζήτηση για παχιά αρνιά είναι περιορισμένη».

Όπως επίσης μεταφέρει το meatinfo.co.uk, ο ίδιος θεωρεί εξίσου σημαντικό ζήτημα τη συναλλαγματική ισοτιμία. «Η στερλίνα ενισχύθηκε οριακά έναντι του ευρώ τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά αυτό δεν θα επηρεάσει κατ’ ανάγκην το εξαγωγικό εμπόριο. Το εμπόριο θα συνεχίσει, απλώς θα επηρεαστεί η ποσότητα των χρημάτων που παίρνουμε. Ωστόσο, παρακολουθούμε με ανησυχία την κρίση του ευρώ και είναι αδύνατο να προβλέψουμε τι θα συμβεί».

Φαίνεται όμως ότι στα θέματα του κόστους που προστίθεται στο προϊόν, ο EBLEX προβληματίζεται και για τις προωθητικές ενέργειες που κάνουν τα σουπερμάρκετ χρησιμοποιώντας κυρίως την πρακτική των προσφορών στον κιμά. Το λιανεμπόριο χρησιμοποιεί αυτή την πρακτική για να βάλει πελάτες στο κατάστημα, όμως με δεδομένο ότι το 50% του βόειου κρέατος πωλείται σήμερα ως κιμάς, στο τέλος οι προσφορές αυτές επηρεάζουν αρνητικά τις πωλήσεις άλλων τεμαχίων βόειου. «Ποιος λοιπόν πρέπει να αναλαμβάνει το κόστος αυτών των προσφορών: η αλυσίδα παραγωγής του κρέατος ή τα σουπερμάρκετ;» αναρωτιούνται τα στελέχη τουEBLEX, καθώς ζητούν να ξεκινήσει ένας διάλογος πάνω σε αυτό το ζήτημα που χρειάζεται να επιλυθεί δίκαια.

You might also like