Φ. Αραμπατζή: Τα «Covid-free» ελληνικά τρόφιμα και αγροτικά προϊόντα, κερδίζουν τους καταναλωτές εντός κι εκτός συνόρων

«Τα ελληνικά τρόφιμα και γενικότερα τα αγροτικά προϊόντα έχουν προβάδισμα σήμερα στην αγορά -όπως αποδεικνύει η αύξηση των εξαγωγών τους- καθώς, επιλέγοντάς τα, ο καταναλωτής, που εύλογα αναζητεί ασφαλή και ποιοτικά προϊόντα, μπορεί να είναι σίγουρος πως είναι «Covid-free», καθώς η Ελλάδα είναι από τις ασφαλέστερες χώρες στην Ευρώπη», επεσήμανε η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Φωτεινή Αραμπατζή μιλώντας σε διαδικτυακό συνέδριο με θέμα: «The new world of Agriculture – Smart Agro-tech in South-Eastern Europe» που διοργάνωσε η Ισραηλινή πλατφόρμα «Improvate».

Η κ. Αραμπατζή παρουσίασε τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για την προώθηση των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων αλλά και τη στήριξη των παραγωγών, ενώ, απαντώντας σε ερώτηση για τις αλλαγές που θα προέκρινε ως αναγκαίες στον ελληνικό Αγροδιατροφικό Τομέα μέσω και της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας αξιολόγησε ως βασικότερες:

  • Την διευκόλυνση, μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και της μείωσης της γραφειοκρατίας, της πρόσβασης των παραγωγών στα χρηματοδοτικά εργαλεία
  • Τον λεγόμενο «εκδημοκρατισμό της πρόσβασης σε ευρυζωνικά δίκτυα», δηλαδή την διευκόλυνση της πρόσβασης αγροτών και κτηνοτρόφων σε ίντερνετ υψηλών ταχυτήτων όπου κι αν βρίσκονται

 

Έχουμε πλέον και τις πηγές χρηματοδότησης και τη σύγχρονη τεχνολογία για να συμβάλουμε στη μετάβαση της ελληνικής γεωργίας στη νέα ψηφιακή εποχή και τον μετασχηματισμό της σε πιο «έξυπνη», πράσινη, εξωστρεφή και μοντέρνα γεωργία», υπογράμμισε η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Προς την κατεύθυνση αυτή η κ. Αραμπατζή ανέδειξε ως «καλή πρακτική» την πρόσφατη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να εγκαθιδρύσει σε συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα και παραγωγικούς φορείς έναν Κόμβο Ψηφιακής Καινοτομίας με έμφαση στο μεγάλο οικοσύστημα της διατροφής και εξειδίκευση στα τρόφιμα, την αλυσίδα παραγωγής, την  ευζωία και την υγεία, τη γονιδιωματική και την βιοπληροφορική, τον τουρισμό, την κυκλική οικονομία, τις εμπειρίες των καταναλωτών και τις σύγχρονες τεχνολογίες εμπορίου και βιομηχανίας.

«Σ’ αυτό το γενικό μακρο-πλαίσιο, θα ήθελα να αναδείξω ιδιαίτερα την αναγκαιότητα πιο ενεργής και άμεσης στήριξης σ’ εκείνους τους παραγωγούς, συχνά μικρούς παραγωγούς, που επιμένουν να καλλιεργούν εφαρμόζοντας βιώσιμες γεωργικές πρακτικές προστατεύοντας το περιβάλλον», ανέφερε η Υφυπουργός και τόνισε:

«Το μοντέλο της γεωργίας που εμείς έχουμε στο μυαλό μας και προωθούμε έχει στο επίκεντρό του την ανθρώπινη ευζωία και τη βιοποικιλότητα. Γι’ αυτό προσπαθούμε να στηρίξουμε την τοπική παραγωγή που γίνεται με περιβαλλοντικά αειφόρο τρόπο και να την διευκολύνουμε να βρει την θέση που της αξίζει στις αγορές. Και σ’ αυτό αναμφίβολα θα βοηθούσε μια εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό είναι βασικό σημείο, στο οποίο θα ήθελα να δω «την αλλαγή να γίνεται πράξη».

You might also like