fbpx

ΠΟΚΚ: Αποτίμηση Πασχαλινής Αγοράς Κρέατος

Με επιστολή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Καταστηματαρχών Κρεοπωλών (ΠΟΚΚ) προς τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου» για τον κλάδο, μετά και τους μειωμένους τζίρους που καταγράφηκαν το Πάσχα. Ζητά επίσης απαντήσεις στα ζητήματα που θίγει.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο:

«Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Μολονότι σας είχαμε εκφράσει τις ανησυχίες μας για τη δυσλειτουργία της αγοράς, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας των ραγδαίων ανατιμήσεων σε ενέργεια, καύσιμα, είδη πρώτης ανάγκης και ευρείας κατανάλωσης, τα οποία είχαν ως φυσικό επακόλουθο τη μείωση της αγοραστικής ικανότητας του καταναλωτή, προτείνοντας μάλιστα ως έσχατη λύση λόγων ειδικών συνθηκών την επιβολή ανώτερης τιμής πώλησης, δυστυχώς εσείς τηρήσατε σιγήν ιχθύος.

Η Ομοσπονδία μας κατάφερε με τη βοήθεια του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης να οργανώσει κοινή συνέντευξη Τύπου με αντιπροσώπους των κτηνοτρόφων (ΣΕΚ ΠΕΚ) αναδεικνύοντας τα προβλήματα των κλάδων που υπηρετούμε με γνώμονα την όσο το δυνατόν καλύτερη διακίνηση και εμπορία των αμνοεριφίων ενόψει της Πασχαλινής περιόδου.

Αποτυπώνοντας, σήμερα, την εικόνα της κίνησης του κρέατος διαπιστώνουμε πως την πραγματική ουσία του θέματος ανέδειξαν οι κατά τόπους τηλεοπτικοί και διαδικτυακοί σταθμοί τοπικής εμβέλειας κι όχι τα καθιερωμένα πανελλαδικής εμβέλειας ΜΜΕ που αυτά δημιουργούν «δεδομένα».

Στο άκουσμα και μόνον της υποτιθέμενης τιμής του οβελία 10-15 μέρες πριν το Πάσχα, οι σταθμοί με πανελλαδική εμβέλεια συναγωνίζονταν ποιο θα ανακαλύψει πρώτο την υψηλότερη τιμή, δημιουργώντας με το τρόπο αυτό ασάφειες και οδηγώντας την αγορά σε πρωτοφανείς ατραπούς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι παραγωγοί οι οποίοι και πούλησαν πρώτοι να πετύχουν καλύτερες τιμές από οποιαδήποτε άλλη χρονιά, ενώ οι υπόλοιποι βλέποντας τα δεδομένα απαιτούσαν μεγαλύτερο ποσοστό.

Σε ότι έχει να κάνει με τις εξαγωγές μας, αυτές τελικά ήταν λιγότερες από πέρυσι επομένως οι εισαγωγές όχι απλώς κάλυψαν τη ζήτηση, αλλά την υπερκάλυψαν με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν καταστάσεις τις οποίες και δεν αναμέναμε.

Χαρακτηριστικά, η ζήτηση έπεσε απότομα από τους καταναλωτές, οι οποίοι λόγω της πλύσης του εγκεφάλου που δέχονταν από τις διαφημίσεις, προτίμησαν άλλα είδη κρέατος, ή το φθηνό αρνί που τους πρόσφεραν απλόχερα οι μεγάλες αλυσίδες και οι υπεραγορές. Παράλληλα η κατανάλωση στα κρεοπωλεία μειώθηκε σημαντικότατα με αποτέλεσμα να δοθούν λιγότερες παραγγελίες στους εμπόρους, που με τη σειρά τους εφόσον δε χρειάστηκαν τα προβλεπόμενα απ’ αυτούς αμνοερίφια, άφησαν άσφαχτα αρνιά και κατσίκια, σημειωτέων πως πρόκειται για μερικές δεκάδες χιλιάδες, προξενώντας άμεση οικονομική φθορά στον κτηνοτρόφο και τον κρεοπώλη και έμμεση στον ίδιο τον καταναλωτή.

Τα ανωτέρω δημιουργούν εύλογα ερωτήματα που χρήζουν απάντησης όπως:

α) Πως είναι δυνατόν κρατικοί λειτουργοί να λένε δέκα ημέρες πριν το Πάσχα πως τα 16 ευρώ θα είναι μια λογική τιμή, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου στις επιγενόμενες συμφωνίες και οι ίδιοι να πανηγυρίζουν το Μ. Σάββατο πως κατάφεραν τις χαμηλότερες τιμές;

β) Απορίας άξιο και αντικείμενο έρευνας από τις αρμόδιες ελεγκτικές αρχές το που βρέθηκαν τόσες χιλιάδες ΕΛΛΗΝΙΚΑ αμνοερίφια τα οποία και πωλούνταν από τις υπεραγορές σε τιμές πολύ κάτω του κόστους αγοράς τους από αυτές;

γ) Εφόσον έγινε εισαγωγή, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 65-70 χιλιάδων αρνιών από τη Ρουμανία, από τα οποία τα περισσότερα σφάχτηκαν σε ελληνικά σφαγεία, πως όλοι πούλησαν ΕΛΛΗΝΙΚΟ αρνί και που τελικά διοχετεύτηκαν αυτά τα εισαγόμενα εκ Ρουμανίας;

δ) Άραγε ελέγχθηκε αρμοδίως όλη η εφοδιαστική αλυσίδα εμπορίας και διακίνησης των αμνοεριφίων όπως ακριβώς ελέγχθηκαν τα κρεοπωλεία σ’ όλη τη χώρα από τον ΕΦΕΤ και τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ;

Για τα ανωτέρω ερωτήματα οφείλουν και υποχρεούνται να απαντήσουν οι αρμόδιες ελεγκτικές Αρχές. Εμείς από την πλευρά μας, κατά τη διάρκεια της πολυετούς θητείας μας στο χώρο του κρέατος, έχουμε δώσει τα διαπιστευτήριά μας στην ελληνική κοινωνία, χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή. Η εμπιστοσύνη αυτή είναι που κρατά αρραγή τα θεμέλια των καταστημάτων μας. Όμως, επειδή τα περιθώρια επιβίωσής μας πλέον, στενεύουν υπερβολικά, είναι στο χέρι σας να δώσετε την δέουσα προσοχή και τις απαντήσεις σας εκεί που πρέπει.

Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε ως κλάδος αρωγός και στυλοβάτης της οικονομίας της χώρας μας συνδέοντας τον Πρωτογενή τομέα με την κατανάλωση».

You might also like