Σε πτώση, αλλά πάντα κυρίαρχη, η Creta Farms

Ελαφρά μείωση πωλήσεων και κερδοφορίας το 2024

Εμφανώς πτωτική σε όγκο ήταν η αγορά των αλλαντικών το 2024 και χαρακτηρίστηκε από μια εσωτερική μετακίνηση πωλήσεων από τον πάγκο προς το ράφι (self service) έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Σε αξία κινήθηκε εξίσου αρνητικά, καθώς το υψηλό επίπεδο προωθητικών ενεργειών και η αύξηση της συμμετοχής του low price segment υπερκάλυψε τις ανατιμήσεις που είχαν δοθεί τα προηγούμενα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, στα ίδια επίπεδα κινήθηκε η κατηγορία στην αγορά του Food Service, εκμεταλλευόμενη τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό επισκεπτών από το εξωτερικό κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Σε αυτό το πλαίσιο, η κυρίαρχος της αγοράς, Creta Farms, εμφάνισε το 2024 πωλήσεις ύψους 145,99 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένες από αυτές που είχε πραγματοποιήσει το 2023 (147,19 εκατ. ευρώ). Το μεικτό αποτέλεσμα ήταν αντίστοιχα 58,42 και 59,50 εκατ. ευρώ, ενώ το μεικτό περιθώριο διατηρήθηκε στο 40%.

Το αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων, επενδυτικών και εξόδων αναδιοργάνωσης (EBITDA) ανήλθε το 2024 σε 7,00 εκατ. ευρώ, πέφτοντας από τα 8,32 εκατ. ευρώ το 2023. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 4,8 και 5,7% για τα έτη 2024 και 2023 αντίστοιχα. Το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν πέρσι αρνητικό και ανήλθε για την εταιρεία σε -739 χιλ. ευρώ.

Η στρατηγική της εταιρείας που την κρατά στην κορυφή

Παρόλα αυτά, η εταιρεία κατάφερε το 2024 όχι μόνο να διατηρήσει την πρώτη θέση της κατηγορίας των αλλαντικών, αλλά και να διευρύνει για μια ακόμα χρονιά τη διαφορά από τους ανταγωνιστές της.

Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό πιστώνεται στη βελτιστοποίηση του κωδικολογίου και της διανομής των προϊόντων της στα ράφια του λιανεμπορίου, σε συνδυασμό με τη μεγάλη δύναμη του brand name Creta Farms.

Η στρατηγική της εταιρείας κατά το έτος 2024 στηρίχθηκε στους παρακάτω βασικούς πυλώνες:

  • Με κύρια ‘’όπλα’’ το Εν Ελλάδι και το Tostaki, περαιτέρω ενίσχυση της ηγετικής θέσης στα αλλαντικά χτίζοντας το μερίδιο τόσο στην premium κατηγορία όσο και στο low price segment×
  • Διατήρηση της εικόνας της πιο καινοτόμου εταιρείας με διεύρυνση της διανομής στη σειρά ‘’ΧΩΡΙΣ’’ συνδυαστικά με διαφημιστική καμπάνια στην τηλεόραση×
  • Συνεχιζόμενη ανάπτυξη της σειράς ‘’Προψημένου Γύρου’’ στην αυξανόμενη κατηγορία του κατεψυγμένου γύρου, στην οποία η εταιρεία έφτασε να έχει μερίδιο πλέον του 70%
  • Εμπλουτισμός της κατηγορίας των Προψημένων Κρεατοσκευασμάτων×
  • Συνεχής ανάπτυξη σημείων διανομής τόσο στο Οργανωμένο Λιανεμπόριο, σε αλυσίδες μικρού και μεσαίου μεγέθους όσο και στο κανάλι του HO.RE.CA.×
  • Αναδιοργάνωση λειτουργιών της Εταιρείας με έμφαση στην παραγωγική διαδικασία και στις λειτουργίες διανομής και εφοδιασμού με στόχο την περαιτέρω δημιουργία οικονομιών κλίμακος×
  • Ανάπτυξη εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού σε συνεργασία με τον Όμιλο Impala τόσο με αλλαντικά όσο και με κατεψυγμένα κρεατοσκευάσματα.

Το 2025 βρίσκει την ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Α.Β.Ε.Ε αντιμέτωπη με ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που οδηγείται από την πλευρά του καταναλωτικού κοινού σε πίεση των τιμών προς τα κάτω. Η εταιρεία αντιλαμβανόμενη τα νέα δεδομένα, προχωρά σε σχεδιασμένες και στοχευμένες κινήσεις τόσο στην Premium αγορά όσο και στο low price segment που κυριαρχείται από τα προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας.

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας.

You might also like