Γ. Καλοχριστιανάκης: «Nα συμπεριφερθούμε με σεμνότητα στους αναξιοπαθούντες συμπολίτες μας»

Τη θέση του για την πράξη αλληλεγγύης «προϊόν σε αναμονή» που εφαρμόζεται το τελευταίο διάστημα και έχει σκοπό να βοηθήσει τους συνανθρώπους μας, που έχουν ανάγκη καταθέτει ο επί χρόνια κρεοπώλης και μέλος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Γιώργος Καλοχριστιανάκης, μέσω επιστολής του προς το περιοδικό.

Αναφέρει σχετικά με το θέμα:

«Η “αναμονή” είναι μια πολύ σεμνή και διακριτική μορφή έμπρακτης αλληλεγγύης προς τους αναξιοπαθούντες συνανθρώπους μας. Αγοράζεις ένα προϊόν για σένα και πληρώνεις ακόμα ένα για κάποιον άλλον που δεν μπορεί να το αγοράσει.

Ξεκίνησε αρχικά με καφέ και ροφήματα, επεκτάθηκε σε ψωμί, γάλα και σιγά σιγά απλώνεται σε διάφορα βασικά είδη διατροφής, όπως κρέας και τυροκομικά. Σίγουρα δεν θα βρείτε καπνιστό σολομό σε αναμονή! ‘Η κι αν το δείτε είναι απάτη. Τις περισσότερες φορές ευγενικές ιδέες και πρωτοβουλίες χάνονται στην πορεία, γιατί υπάρχουν επιτήδειοι που εκμεταλλεύονται την ευαισθησία του κόσμου. Και αυτό πρέπει να το προστατέψουμε, να μην συμβεί.

Τα προϊόντα σε αναμονή δε δίδονται “αόριστα” στο συσσίτιο κάποιου Δήμου ή κάποιου Ιερού Ναού. Απευθύνονται στον αμέσως επόμενο καταναλωτή, που θα αναζητήσει “προϊόν σε αναμονή” από τον καταστηματάρχη.

Δεν θα γίνει συγκέντρωση ποσότητας για το συσσίτιο της ενορίας, ούτε θα γίνει διαφημιστικό τερτίπι για να δείξουμε στη γειτονιά ότι είμαστε ευαισθητοποιημένοι. Εξάλλου εμείς – οι επαγγελματίες – δεν βάζουμε λεφτά. Είμαστε εντολοδόχοι, διαχειριστές της ευαισθησίας των πελατών μας.

Γι’ αυτό προσοχή!

Να μην χάσει ο κόσμος την εμπιστοσύνη του και τη διάθεση για αλληλεγγύη και προσφορά, ιδιαίτερα σ αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Μην μπερδεύετε τα συσσίτια με την “αναμονή”

Η Εκκλησία εδώ και χρόνια μαγειρεύει και σιτίζει πολύ διακριτικά, χιλιάδες συνανθρώπους μας. Οι Δήμοι και οι κοινωνικές δομές κάνουν το ίδιο, όπου μπορούν. Μην μπερδεύετε τα συσσίτια με την “αναμονή”.

Έχουμε στο τζάμι μια ταμπελίτσα που λέει “προϊόντα σε αναμονή” και κόβουμε και κρατάμε κομμένες τις αποδείξεις για κάθε ποσό, που ο ευαισθητοποιημένος πελάτης μας θα καταβάλλει. Οι αποδείξεις θα συνοδεύσουν το ψωμί, το γάλα, το κρέας που θα αναζητήσει ο πελάτης που θα μας ρωτήσει χαμηλόφωνα: “μήπως έχετε κάτι σε αναμονή”;

Εκεί πρέπει να είμαστε πολύ ευγενικοί και διακριτικοί.

Έτσι γίνεται νόμιμα η συνεισφορά. Το κουτάκι, που ό,τι θέλει ο καθένας ρίχνει και όταν μαζεύονται χρήματα το ανοίγουμε, είναι ύποπτο και φορολογικά παράνομο. Δέκα πελάτες αν ρίχνουν δυο ευρώ κάθε μέρα είναι 7.000 φοροδιαφυγή το χρόνο από κάθε μικρό μαγαζί.

Προσοχή λοιπόν και σε αυτούς που έχουν τη διάθεση συνεισφοράς προς τον συνάνθρωπο, να μην νοιώσουν κοροϊδία, αλλά και στους επαγγελματίες να διαχειριστούν με σεμνότητα και ηθική αυτή την κίνηση.

Αν κάπου κάνω ή βλέπω κάτι λάθος παρακαλώ διορθώστε με. Ευχαριστώ».

Γιώργος Καλοχριστιανάκης

Μέλος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

 

You might also like