fbpx

ΙΕΛΚΑ: Νέος κύκλος ανακατατάξεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Σ’ ένα κύκλο νέων ανακατατάξεων εισέρχεται ο κλάδος των Σούπερ-Μάρκετ, με αρκετές αλυσίδες να διερευνούν πιο στοχευμένα εξαγορές, έπειτα από μια διετία όπου η πανδημία της Covid-19 απογείωσε τα έσοδα, αλλά ανέτρεψε και τους επεκτατικούς σχεδιασμούς. Διερευνητικές επαφές βρίσκονται σε εξέλιξη, οι συμπράξεις επανατοποθετούνται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ενώ η Carrefour επιστρέφει, έως το καλοκαίρι στην Ελλάδα, δέκα χρόνια μετά την αποχώρηση του γαλλικού Ομίλου από την εγχώρια αγορά, με νέο συνεργάτη την εταιρεία Retail and More, θυγατρική του ομίλου AVE. Την ίδια στιγμή το πληθωριστικό κύμα, το αυξημένο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος, οι αυξήσεις στις τιμές πρώτων υλών, οι ελλείψεις σε βασικά είδη και η υποχώρηση της κατανάλωσης, αλλάζουν δραστικά τη στρατηγική των αλυσίδων και προεξοφλούν πως το 2022 θα είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για τον κλάδο.

«Το λιανεμπόριο είναι μακροπρόθεσμη επένδυση, αλλά απαιτεί εγρήγορση και προσαρμοστικότητα» αναφέρει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Κωνσταντίνος Μαχαίρας και προσθέτει ότι καθώς στην αγορά αναπτύσσονται πολλές ταχύτητες μεταξύ των παικτών, το στοίχημα για τις επιχειρήσεις του κλάδου δεν είναι μόνο η διατήρηση της δυναμικής του τζίρου της πανδημίας αλλά και η προσαρμογή στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η κρίση Covid-19, καθώς και η ενεργειακή. Σύμφωνα με τον κ. Μαχαίρα οι λιανέμποροι επιβάλλεται να επενδύσουν στην τεχνολογία, καθώς και στην δημιουργία νέων μοντέλων καταστημάτων (concepts) που βελτιώνουν την αγοραστική εμπειρία και να επαναπροσδιορίσουν την έννοια του σέρβις.

Χαρακτηρίζοντας «ελκυστική» την ελληνική αγορά λιανεμπορίου για Έλληνες και ξένους επενδυτές, εκτιμά ότι τα επόμενα χρόνια θα απορροφηθούν αλυσίδες, ενώ θα προστεθούν και άλλοι λιανέμποροι που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν στο προσκήνιο εισάγοντας νέα concepts καταστημάτων στην εγχώρια αγορά. Ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ υπογραμμίζει ότι, ήδη γίνονται ζυμώσεις με μεγάλες ξένες αλυσίδες που θέλουν να έρθουν στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από το μηδέν, όχι εξαγοράζοντας άλλη εταιρεία. Εστιάζοντας στην επιστροφή της Carrefour στην εγχώρια αγορά σημειώνει ότι «είναι μια καινούρια επιχειρηματική δραστηριότητα του γαλλικού ομίλου στην Ελλάδα με νέο συνεργάτη και διαφορετικό concept.

«Προσωπικά πιστεύω στο νέο εγχείρημα. Ποτέ δεν πρέπει να υποτιμάμε κανέναν παίκτη. Μόνο θετικά βλέπω την επιστροφή της Carrefour στην Ελλάδα και εκτιμώ ότι η επιστροφή της θα κάνει τις επιχειρήσεις του κλάδου να οργανωθούν καλύτερα και να διαφοροποιηθούν». Προσθέτει επίσης ότι πρόκειται για «μεγάλο όνομα με στρατηγική» και συμπληρώνει: «Δεν θεωρώ ‘καμένο χαρτί’ την Carrefour λόγω παρελθόντος. Αντίθετα, θα είναι θετικό στοιχείο προκειμένου να βελτιωθούν και οι υπόλοιποι παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου. Οι αγορές έχουν δυναμική. Αν πιστεύεις ότι παίζεις μόνος σου, έχεις χάσει από χέρι. Αυτό πρέπει να προσέχουν τόσο τα στελέχη, όσο και οι ηγέτες».

You might also like