Όμιλος Σαράντη: Αναμένει το «Πράσινο φως» για την εξαγορά της Stella Pack

Εντός του επόμενου μήνα εκτιμάται ότι θα λάβει το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Πολωνίας ο όμιλος Σαράντη για την εξαγορά της πολωνικής εταιρείας καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης, Stella Pack, όπως ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας στην χθεσινή ενημέρωση επενδυτών στο Χρηματιστήριο.

Ο CFO & Deputy CEO του Ομίλου, Κωνσταντίνος Ροζακέας, ανέφερε ότι στο α’ τρίμηνο η Stella Pack τρέχει με ρυθμούς ανάπτυξης 10%, ενώ με την τυπική ολοκλήρωση της συναλλαγής, εξετάζεται η δημιουργία συνεργειών με την Polipak, την θυγατρική του στην Πολωνία.

Δεδομένου ότι η Stella Pack έχει γραμμή επεξεργασίας πλαστικών αποβλήτων, ενδέχεται να δημιουργηθεί υψηλής ποιότητας ανακυκλωμένος πλαστικός κόκκος, που αποτελεί βασική πρώτη ύλη για την Polipak, η οποία για την ώρα αγοράζει την πλειοψηφία της πρώτης ύλης από third parties.

Διαθέτοντας μέχρι στιγμής 4 μονάδες παραγωγής, ο Όμιλος εξετάζει το ενδεχόμενο το εργοστάσιο της Polipak να μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Stella Pack με αποτέλεσμα οι εγκαταστάσεις της νέας εταιρείας να αποτελέσουν την βάση για τον Όμιλο στην Ρουμανία.

Ο κ. Ροζακέας επανέλαβε ότι ο Όμιλος συνεχίζει τις συζητήσεις με μια ακόμα εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης στην Ρουμανία, με την οποία είχε ξεκινήσει διαπραγματεύσεις εξαγοράς την ίδια περίοδο με την Stella Pack, οι οποίες όmως πάγωσαν το προηγούμενο διάστημα, καθώς ο Όμιλος “δεν ήθελε να τρελάνει την Επιτροπή Ανταγωνισμού” και εστίασε στην εξαγορά της Stella Pack, για την οποία οι συζητήσεις για συμφωνία βρίσκονταν σε πιο ώριμο στάδιο.

Καταγράφοντας ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεών το 2022, κατά 9,6%, εν μέσω ενός εξαιρετικά περίπλοκου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο Όμιλος δημιούργησε καθαρή θετική ταμειακή θέση €15,35 εκατ. και ελεύθερες ταμειακές ροές, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή οικονομική του θέση.

Όπως ανέφερε ο κ. Ροζακέας, το 2023 έχει ξεκινήσει με υπερδιπλάσια LfL ανάπτυξη, που ανέρχεται σε 18% σε όγκο πωλήσεων, συνολικά στο group. Ειδικότερα, επισημάνθηκε ότι λόγω του Πάσχα οι seasonal πωλήσεις, που παραδοσιακά ανεβάζουν τον τζίρο του β’ τριμήνου, έχουν γίνει νωρίτερα από το προηγούμενο έτος. Υπογράμμισε, δε, ότι το guidance του 2023 που αναφέρει καθαρές πωλήσεις €480 εκατ. “είναι έως ένα βαθμό συντηρητικό, καθώς το τέλος του α’ εξαμήνου θα δώσει ακόμα καλύτερα την τάση της χρονιάς”.

Ερωτηθείς για τις ανατιμήσεις, ο κ. Ροζακέας τόνισε ότι εκ των αποτελεσμάτων κρίνεται ξεκάθαρο ότι ο Όμιλος ορθώς απορρόφησε μέρος των αυξήσεων του κόστους παραγωγής, εκτιμώντας ότι δεν θα γίνει ευθεία μείωση τιμών. “Η έμμεση μείωση τιμών θα είναι η διάθεση ενός πλεονάζοντος ποσού σε promotional activities”.

Για το 2023 ο Όμιλος θα συνεχίσει να εφαρμόζει στοχευμένη στρατηγική, η οποία βασίζεται στη δημιουργία αξίας βασισμένη σε οργανική ανάπτυξη και ανάπτυξη εξαγορών και μέσω νέων συμφωνιών σε περιοχές, στις οποίες έχει δραστηριότητα σε κατηγορίες που κατέχουν στρατηγική θέση στο portfolio. Οι βασικοί πυλώνες της στρατηγικής είναι:

  • βελτιστοποίηση κόστους
  • οικονομίες κλίμακος
  • αξιοποίηση συνεργειών
  • αποτελεσματική διαχείριση ρευστότητας
  • επανεπένδυση των ταμειακών ροών για περαιτέρω ανάπτυξη επιχείρησης
  • επιστροφή αξίας στους μετόχους

 

 

You might also like