Νέα έρευνα στο Ην. Βασίλειο αποκάλυψε ότι όταν πρόκειται για την ενθάρρυνση των καταναλωτών να αγοράζουν κόκκινο κρέας, οι πιο σημαντικές πτυχές της συσκευασίας των προϊόντων περιλαμβάνουν «εικόνες φαγητού», μηνύματα υγείας και προέλευσης και διαβεβαίωση για το περιβάλλον και τις μεθόδους καλλιέργειας.
Συγκεκριμένα, οι ειδικοί τoυ Συμβουλίου Ανάπτυξης Γεωργίας και Κηπουρικής (AHDB) του Ην. Βασιλείου, σε συνεργασία με την εταιρεία Basis Research, διερεύνησαν πώς οι παραγωγοί και οι έμποροι λιανικής μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη συσκευασία και την ετικέτα του κόκκινου κρέατος, προκειμένου να ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν κόκκινο κρέας και να βελτιώσουν τη μακροπρόθεσμη εικόνα του κλάδου.
Οι ερευνητές σημειώνουν πως ενώ η δαπάνη των καταναλωτών έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ο όγκος του κόκκινου κρέατος που αγοράστηκε μειώθηκε από έτος σε έτος, από την κορύφωσή του το 2020.
Τι θέλουν οι καταναλωτές στη συσκευασία
Η τελευταία έρευνα του AHDB και της Basis Research, αποκάλυψε ότι υπάρχουν σαφείς προτιμήσεις των καταναλωτών για το τι πρέπει να περιλαμβάνεται στη συσκευασία, ανεξάρτητα από τον τύπο κρέατος ή κομματιού. Αυτά μπορούν να χωριστούν σε τρεις κύριες κατηγορίες:
- Έμπνευση με «εικόνες φαγητών»
- Ενημέρωση με μηνύματα υγείας και προέλευσης
- Καθησυχασμός για το περιβάλλον και τις μεθόδους καλλιέργειας
Η «έμπνευση» στη συσκευασία έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στο εάν οι αγοραστές αποφασίζουν να αποκτήσουν ένα προϊόν, καθώς οι καταναλωτές προσελκύονται από εικόνες γευστικών, ευπαρουσίαστων πιάτων. Επομένως, η ύπαρξη ισχυρών «εικόνων φαγητών» στη συσκευασία είναι απαραίτητη.
Ελκυστική εικόνα και σωστή πληροφόρηση
Αναλυτικότερα, στην περίπτωση του χοιρινού μενταγιόν, του χοιρινού φιλέτου και της μοσχαρίσιας μπριζόλας, περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές που συμμετείχαν στην έρευνα επέλεξαν τις ετικέτες με «εικόνες φαγητών» ως αγαπημένες τους (64%, 57% και 56% αντίστοιχα).
Οι ερευνητές διαπίστωσαν, επίσης, ότι η πληροφόρηση για τους χρόνους μαγειρέματος δίνει στους καταναλωτές μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ιδιαίτερα για λιγότερο γνωστά κομμάτια κρέατος, όπως το αρνί.
Στους αγοραστές αρέσει επίσης να βλέπουν πληροφορίες σχετικά με την υγεία και την προέλευση στη συσκευασία, ιδίως τα μηνύματα σχετικά με την περιεκτικότητα σε λίπος, βιταμίνες και μέταλλα. Τους αρέσει, επίσης, να γνωρίζουν εάν το κρέας είναι εγχώριας προέλευσης, τις μεθόδους εκτροφής που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή του(π.χ. ελευθέρας βοσκής) και εάν πληροί τα πρότυπα του συστήματος διασφάλισης.
Το 73% όσων συμμετείχαν στη μελέτη και ενδιαφέρονταν για την υγεία, δήλωσαν ότι τα μηνύματα «άπαχα και χαμηλά σε λιπαρά» θα τους ενθάρρυνε να αγοράσουν το προϊόν. Αντίθετα, μόνο το 35% είπε ότι η «αναγεννητική καλλιέργεια» θα τους ωθούσε να αγοράσουν.
«Είναι τόσο σημαντικό οι έμποροι λιανικής και οι παραγωγοί να κατανοούν τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα κίνητρα των καταναλωτών τους», δήλωσε η Retail and Consumer Insight Manager του AHDB, Grace Randall, η οποία δεν παρέλειψε να συμπληρώσει: «Είναι σαφές από αυτήν την έρευνα ότι οι αγοραστές θέλουν να αισθάνονται σίγουροι για την ποιότητα του κρέατός τους, η οποία προέρχεται από τη γεύση, τα οφέλη για την υγεία και τις μεθόδους παραγωγής. Βοηθώντας τους να νιώσουν ενημερωμένοι και εμπνευσμένοι, μπορούμε να βοηθήσουμε να αυξήσουν τις αγορές κόκκινου κρέατος».