Φρέσκο κρέας: αύξηση τιμών σουπερμάρκετ 10,18% τον Σεπτέμβριο 2025

Κάθοδος τιμών στα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται, τον Σεπτέμβριο 2025 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2024, στις κατηγορίες: Φρέσκα κρέατα 10,18%, Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη 9,88% και Είδη πρωινού & ροφήματα 6,06%, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Η μελέτη έγινε αποκλειστικά στο κανάλι των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ, σχετικά με τις πληθωριστικές τάσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Ως προς τις αυξήσεις στα φρέσκα κρέατα, αυτές σημειώθηκαν, πρώτον, λόγω ανόδου των διεθνών τιμών στα εισαγόμενα είδη και ειδικά στο μοσχάρι -εξαιτίας της μείωσης του ζωικού κεφαλαίου (η πλειοψηφία του μοσχαριού και του χοιρινού που καταναλώνεται στην Ελλάδα είναι εισαγωγής). Οι εν λόγω αυξήσεις παρατηρήθηκαν εξαιτίας και των ασθενειών των ζώων, οι οποίες έβλαψαν ειδικά τα αμνοερίφια και πολλές περιοχές εκτροφής στην Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, την εβδομάδα 15-21 Αυγούστου 2025, η τιμή παραγωγού του Βόιου Κρέατος για νεαρό αρσενικό ζώο στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αυξηθεί κατά 35,4%, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2024, και 23,5%, σε σχέση με την αρχή του 2025, ενώ η τάση εξακολουθεί να είναι αυξητική.

Πτώση 5,63% στις τιμές των φρέσκων φρούτων και των λαχανικών

Μεγαλύτερη μείωση τιμών, τον Σεπτέμβριο 2025 σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2024, σημειώνεται στις κατηγορίες: Φρέσκα φρούτα και λαχανικά 5,63%, Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού 5,40% και Τρόφιμα παντοπωλείου 5,18%. Η κατάσταση αυτή προκύπτει ως συνέπεια της ομαλοποίησης της αγοράς και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα.

Πού αποδίδεται η συγκράτηση των τιμών

Υπάρχει αποκλιμάκωση πληθωρισμού και, έτσι, οι τιμές εμφανίζουν συγκράτηση το τελευταίο δεκαοχτάμηνο στα σουπερμάρκετ, λόγω των μεγάλων όγκων προϊόντων που διακινούν, των οικονομιών κλίμακας, της οργανωσιακής-τεχνολογικής ετοιμότητάς τους και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης, ένας λόγος είναι η υψηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα αποθεμάτων.

Η συγκράτηση στις τιμές παρατηρείται πολύ πιο γρήγορα στα μεγάλα σημεία πώλησης, καθώς εκεί διακινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα το απόθεμα και προβαίνουν πιο σύντομα σε νέες αγορές για αναπλήρωση των αποθεμάτων. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και η επίδραση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Τα ποσοστά πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι αυξημένα στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, επειδή το κωδικολόγιο έχει μεγαλύτερο εύρος.

You might also like