Η αντεπίθεση της γαλλικής βιομηχανίας κρέατος

Ο Σύνδεσμος των Γαλλικών Επιχειρήσεων Κρέατος (ο Sniv-SNCP, που προήλθε από τη συγχώνευση της Εθνικής Ενωσης της Βιομηχανίας Κρέατος με την Εθνική Ενωση Εμπόρων Χοιρινού) ξεκίνησε μια επιθετική στρατηγική, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής δικαστικής δράσης, για να καταπολεμήσει την εξάπλωση της παραπληροφόρησης σχετικά με το κρέας, από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ο Sniv-SNCP, σύμφωνα με το globalmeatnews.com, αμφισβητεί την ιδέα ότι οι Γάλλοι είναι υπερβολικά κρεατοφάγοι, ότι το κρέας «έχει επιβληθεί»στα σχολικά γεύματα, ότι η ζωική παραγωγή «καταστρέφει» τον πλανήτη, καθώς και ότι η κατανάλωση κρέατος συνδέεται με το χαμηλό προσδόκιμο ζωής.

Ο Σύνδεσμος κινείται από την ιδέα ότι το κρέας έχει ουσιώδη σημασία στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης καθημερινής διατροφής και υπογραμμίζει ότι «Πρέπει να μπει ένα τέλος στη δυσφήμηση του κρέατος και στα συκοφαντικά ψέματα. Αυτό που διακυβεύεται είναι οι χιλιάδες θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία στην αγροτική και τη βιομηχανική παραγωγή, η γαστρονομική μας κληρονομιά, ακόμη και ο πολιτισμός μας. Η εικόνα του κρέατος είναι ένα άυλο περιουσιακό στοιχείο και είναι πολύ μεγάλης αξίας για να το εγκαταλείψουμε στα χέρια των εχθρών του κρέατος».

Η οργάνωση επέκρινε τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία υιοθετούν πάντα τις εχθρικές για το κρέας απόψεις: «Το να ασχοληθούμε με τα μέσα ενημέρωσης είναι βασική μας προτεραιότητα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πάμε στα δικαστήρια, όπου είναι απαραίτητο» σημειώνει στις ανακοινώσεις της, ενώ παραδέχεται ότι η γαλλική βιομηχανία του κρέατος δεν έχει καταφέρει να ενημερώσει με σαφήνεια τους καταναλωτές για σχετικά με τη δραστηριότητά της, δίνοντας την ευκαιρία στο άλλο στρατόπεδο να τη δυσφημεί στα μέσα ενημέρωσης. Αυτό μάλιστα αποκτά ιδιαίτερη σημασία, «καθώς η γαλλική κοινωνία χάνει όλο και περισσότερο την επαφή με τις αγροτικές της ρίζες».

Σε αντίθεση με τον κλάδο του κρέατος, αναφέρει ο Σύνδεσμος, ο κλάδος των οπωρολαχανικών και των γαλακτοκομικών κινήθηκε με στρατηγικό επικοινωνιακό τρόπο και μέσα σε μια 20ετία κατάφερε να περάσει στη συνείδηση του καταναλωτή θετικά μηνύματα όπως «5 φρούτα την ημέρα» ή «3 γαλακτοκομικά προϊόντα κάθε μέρα». Τέτοιες τακτικές αναμένεται να χρησιμοποιήσει ως παράδειγμα και η γαλλική βιομηχανία κρέατος για να αντεπιτεθεί στους ακτιβιστές της χορτοφαγίας, για τους οποίους πιστεύει ότι εκμεταλλεύονται την άγνοια των καταναλωτών γύρω από το κρέας κάνοντας μεγάλο ντόρο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. «Η ιστορία διδάσκει ότι παντού στον κόσμο οι πολιτισμοί που αναπτύχθηκαν στηρίχθηκαν αρχικά στο κυνήγι, έπειτα στο μαγειρεμένο κρέας και τελικά στην κτηνοτροφία. Η μείωση της κατανάλωσης κρέατος ίσως γίνεται σήμερα συνώνυμο της οπισθοδρόμησης»…

You might also like