Αύξηση στις πωλήσεις κατεψυγμένου κόκκινου κρέατος στο Ην. Βασίλειο

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την AHDB, το κατεψυγμένο κόκκινο κρέας κατέχει μεγάλο μερίδιο στο λιανικό εμπόριο, φτάνοντας στις 12 Απριλίου του 2023, τις £185,3 εκατ., με αύξηση κατά 16,5% από τον προηγούμενο χρόνο. Σύμφωνα με την Kantar, τα κατεψυγμένα προϊόντα αντιπροσώπευαν το 10,2% των συνολικών πωλήσεων κόκκινου κρέατος. Ο πληθωρισμός και η αύξηση του κόστους ζωής έχει επηρεάσει τα πρότυπα αγορών των καταναλωτών, με τους καταναλωτές να στρέφονται στο κατεψυγμένο κόκκινο κρέας λόγω της χαμηλότερης τιμής του, στις £4,83/ κιλό κατά μέσο όρο, 39,2% φθηνότερα από το νωπό.

Γενικά, οι ποσότητες κατεψυγμένου βόειου και χοιρινού κρέατος που αγοράζονται στα super markets, έχουν ανατρέψει τη γενική τάση, δηλαδή, ενώ η αγορά του φρέσκου κρέατος μειώθηκε (για τους προαναφερθέντες λόγους), το κατεψυγμένο κρέας έχει αυξηθεί κατά πολύ. Όχι όμως το αρνί, που συνεχίζει να ακολουθεί την πτωτική πορεία του σε πωλήσεις. ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ Όπως σημειώνεται στην έρευνα, η αύξηση του κατεψυγμένου βόειου κρέατος οφείλεται στα έτοιμα γεύματα και στα προϊόντα προστιθέμενης αξίας.

Οι αγορές κατεψυγμένων έτοιμων γευμάτων αυξήθηκαν κατά 8,8% (558 χιλ. κιλά) σε ετήσια βάση, σημειώνοντας αργή αύξηση τους τελευταίους 18 μήνες. Τα έτοιμα γεύματα με κατεψυγμένο βόειο κρέας αντιπροσώπευαν περισσότερο από το μισό της συνολικής αύξησης του κατεψυγμένου βόειου κρέατος, καθώς εξακολουθούν να παραμένουν ένα από τα φθηνότερα προϊόντα βόειου κρέατος και οι αγοραστές αναζητούν, επίσης, όλο και περισσότερο βολικές και ευέλικτες επιλογές γευμάτων, σε συνδυασμό φυσικά με τις χαμηλές τιμές. Ωστόσο, οι πωλήσεις επεξεργασμένου κατεψυγμένου βόειου κρέατος μειώθηκαν κατά 5,4% και στο κατεψυγμένο πρωτογενές βόειο κρέας μειώθηκαν κατά 24,2%. Ο κατεψυγμένος κιμάς σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση 441 χιλιάδων κιλών (-25,3%) σε ετήσια βάση.

Ο φρέσκος κιμάς είναι επί του παρόντος 0,34 £/κιλό φθηνότερος από τον κατεψυγμένο.

Αυτή η άνοδος οφείλεται σε αύξηση 9,6% (682 χιλιάδες κιλά) στα κατεψυγμένα λουκάνικα. Τα λουκάνικα παραμένουν το προϊόν με τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατεψυγμένου χοιρινού κρέατος καθώς αποτελούν βασικό προϊόν, ένα από τα φθηνότερα προϊόντα χοιρινού κρέατος με μόλις £2,84/κιλό. Επιπλέον, οι πωλήσεις κατεψυγμένων burger αυξάνονται από τις αρχές του 2022 και αυτό συνεχίστηκε μέχρι σήμερα.

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ

Αυτή η τάση της αγοράς αντικατοπτρίζει τους καταναλωτές που αγοράζουν όλο και περισσότερο με έναν συγκεκριμένο προϋπολογισμό, κατεψυγμένα και επεξεργασμένα προϊόντα για εξοικονόμηση χρημάτων. Ωστόσο, ορισμένες κατηγορίες, όπως το μπέικον, το γκάμον και το σούσι, έχουν συνεχείς μειώσεις όγκου που παρατηρούνται τα τελευταία δύο χρόνια. Για τα δύο τελευταία προϊόντα, αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι είναι πιο ακριβά από τα φρέσκα αντίστοιχα. Με τη ζήτηση των καταναλωτών για φθηνότερα, κατεψυγμένα προϊόντα χοιρινού κρέατος, αυτό μπορεί να περιορίζει το ποσοστό μείωσης των εξαγωγών.

You might also like