Νέα αγορανομική διάταξη για συσκευασμένα τρόφιμα

Αγορανομική διάταξη με την οποία επιχειρείται η διαφάνεια στις προωθητικές ενέργειες των συσκευασμένων προϊόντων υπέγραψε χθες (6/7) η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.

Με την αγορανομική διάταξη καθιερώνονται νέοι κανόνες διαφάνειας στις προωθητικές ενέργειες από επιχειρήσεις λιανικής πώλησης για συσκευασμένα προϊόντα, με γνώμονα τη διασφάλιση των οικονομικών συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο. Η Διάταξη τίθεται σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, ώστε να δοθεί εύλογος χρόνος προσαρμογής στις επιχειρήσεις.

Στόχος του ΥΠΟΙΑΝ με την Α.Δ. 6/2010 είναι οι «καθαρές» τιμές στο ράφι, ώστε να διασφαλίζεται ότι πράγματι προκύπτει εμφανές όφελος για τον καταναλωτή από κάθε προωθητική ενέργεια κατά την πώληση συσκευασμένων προϊόντων. Τίθενται επίσης κανόνες για τη χρονική διάρκεια των προωθητικών ενεργειών, αλλά και για την ορθολογική τιμολόγηση των ανόμοιων προϊόντων – δώρων.

Επιπλέον, απαγορεύονται οι προωθητικές ενέργειες, για προϊόντα των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί έως και τρεις μήνες νωρίτερα, όπως και η διαμόρφωση υψηλότερων τιμών ανά μονάδα προϊόντος κατά τη διάθεση με προωθητική ενέργεια, από τις τιμές που εφαρμόζονται κατά τη μεμονωμένη πώληση των ίδιων προϊόντων.

Ολόκληρο το κείμενο της Α.Δ. 6/2010 μπορείτε να βρείτε εδώ

You might also like