Αυτάρκεια δείχνει κλαδική μελέτη για τα αλλαντικά – κρεατοσκευάσματα

Υψηλό βαθμό αυτάρκειας, διείσδυση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αλλά περιορισμένη κατανάλωση είναι τα συμπεράσματα από κλαδική μελέτη που εκπόνησε η εταιρεία Icap για τα Αλλαντικά και τα Κρεατοσκευάσματα. Οι πέντε μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου συγκεντρώνουν ποσοστό μεγαλύτερο του 50% της αγοράς.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δελτίο τύπου της εταιρείας, ο κλάδος των αλλαντικών και κρεατοσκευασμάτων παρουσιάζει υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, αφού περιλαμβάνει λίγες μεγάλου μεγέθους καθετοποιημένες βιομηχανίες και ένα μεγάλο αριθμό μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται κυρίως τοπικά.

Όπως διαπιστώνει η Icap: "Οι μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις του κλάδου διαθέτουν δίκτυα διανομής που καλύπτουν σχεδόν το σύνολο της χώρας. Αντίθετα, οι μικρού μεγέθους επιχειρήσεις προμηθεύουν κυρίως την τοπική αγορά όπου εδρεύουν ή τις αγορές των γειτονικών νομών. Ο καταναλωτής προμηθεύεται τα αλλαντικά κυρίως από το οργανωμένο τμήμα αλλαντικών των super market και αφετέρου απευθείας συσκευασμένα από τα ψυγεία (προϊόντα self service). Η ζήτηση αλλαντικών είναι μικρότερη στα σημεία αυτοεξυπηρέτησης.

Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλλαντικών αυξήθηκε την πενταετία 2005-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου μόλις 0,76%. Το 2009 η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά το 2008 είχε υποχωρήσει κατά 1,0% περίπου σε σχέση με το 2007. Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς κρεατοσκευασμάτων παρουσίασε επίσης ανοδική πορεία το χρονικό διάστημα 2005-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,11%. Την τελευταία διετία η αγορά των κρεατοσκευασμάτων παρουσιάζει έντονους ρυθμούς αύξησης. Συγκεκριμένα, το 2008 αυξήθηκε κατά 4,9% σε σχέση με το 2007 και το 2009 αυξήθηκε κατά 5,5% συγκριτικά με το 2008.

Αναφορικά με τη διάρθρωση της εγχώριας αγοράς αλλαντικών και κονσερβών κρέατος, σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς καλύπτεται από την κατηγορία «Πάριζα – Μορταδέλα» (27% περίπου), ακολουθούν στην δεύτερη και τρίτη θέση οι κατηγορίες «Ζαμπόν (χοιρομέρι και ωμοπλάτες)» και «Αλλαντικά πουλερικών» αντίστοιχα. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς κρεατοσκευασμάτων εξακολουθεί να καλύπτεται από παρασκευάσματα χοιρινού και μοσχαρίσιου κρέατος και κυρίως από προϊόντα όπως σουβλάκι, γύρος και μπιφτέκι".

 

 

You might also like