Αθέμιτο ανταγωνισμό στο μεταφορικό έργο με Τουρκία καταγγέλλει η ΟΦΑΕ

Οι εμπορικές συναλλαγές με την γειτονική Τουρκία στον τομέα του κρέατος έχουν εδώ και ένα χρόνο απασχολήσει πολλούς ανθρώπους του κλάδου. Το μεταφορικό έργο είναι, στο επίπεδο αυτό, ιδιαίτερα κρίσιμο και οι αυτοκινητιστές που το υλοποιούν, αντιμετωπίζουν αντίξοες συνθήκες με… εχθρό το χρόνο. Χθες ήρθε να μας τα θυμίσει αυτά μια ανακοίνωση των Ελλήνων Φορτηγών Αυτοκινητιστών που καταγγέλλει αθέμιτο ανταγωνισμό της Τουρκίας εις βάρος τους.

Η Τουρκία συνεχίζει να επιβαρύνει με υπέρογκα ποσά τους Έλληνες αυτοκινητιστές που διέρχονται από και προς το έδαφός της, καθώς και τράνζιτ με προορισμό Τρίτες Χώρες, σημειώνει η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), που στην ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι οι τουρκικές αρχές «καταστρατηγώντας κάθε έννοια νομιμότητας, “πριμοδοτούν” τους Τούρκους συναδέλφους για τις προς Ελλάδα διελεύσεις τους, με φθηνό πετρέλαιο, νοθεύοντας τον υγιή ανταγωνισμό».

Στοιχειοθετώντας την εξοντωτική, όπως τη χαρακτηρίζει, πολιτική εις βάρος των Ελλήνων αυτοκινητιστών, η ΟΦΑΕ λέει ότι:

– Η διήμερη άδεια εισόδου στη γείτονα χώρα κοστίζει 132 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη άδεια για τους Τούρκους μόλις 25 ευρώ.

– Η είσοδος στην Τουρκία κοστίζει, στο τελωνείο Ipsala, 25 ευρώ, ενώ αντίστοιχα για τους Τούρκους δεν υπάρχει κόστος.

– Όταν προορισμός είναι το Ιράκ, το κόστος ανέρχεται στα 500 ευρώ.

Η ανακοίνωση της ΟΦΑΕ υπογραμμίζει ακόμη ότι: «Αν υπολογίσει κανείς ότι για κάθε μεταφορά από την Αθήνα στην Κωνσταντινούπολη και επιστροφή στην Αθήνα κοστίζει κατά μέσο όρο άνω των 3.000 ευρώ αντιλαμβάνεται κανείς για τι ποσά μιλάμε. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διαδρομή κοστίζει 900 ευρώ λιγότερο για τον Τούρκο μεταφορέα και μόνο από τη διαφορά αφορολόγητου πετρελαίου».

Ξεχωριστή σημασία σε αυτό το επίπεδο, του αφορολόγητου καυσίμου, αποδίδει η ΟΦΑΕ στο γεγονός ότι «οι Τούρκοι ως αντίποινα στην απόφαση της Ελληνικής Πολιτείας να επιτρέπει ως ανώτερο όριο 200 λίτρα αφορολόγητο καύσιμο συν 150 λίτρα για τον ψυκτικό θάλαμο για όλα τα φορτηγά που εισέρχονται στην Ελλάδα από Τρίτες Χώρες, εφάρμοσαν ως αντίστοιχο όριο συνολικά 200 λίτρα μόνο για τα ελληνικά φορτηγά που εισέρχονται στη χώρα τους. Για κάθε επιπλέον λίτρο επιβάλλεται πρόστιμο 2,25 ευρώ ανά λίτρο. Για όλα τα άλλα φορτηγά από άλλη χώρα, το όριο για είσοδο στην Τουρκία είναι 550 λίτρα. Την ίδια ώρα γίνεται μεγάλης έκτασης διαφθορά στα σύνορα, αφού υπάρχει αντλία που προμηθεύει τα τουρκικά φορτηγά με πετρέλαιο αντί 0,55 ευρώ το λίτρο. Οι ελληνικές αρχές δεν τηρούν τη νομοθεσία και αυτό το πετρέλαιο μπορεί να γίνει προϊόν διαφθοράς, αφού κάθε φορτηγό μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 1.360 λίτρα».

You might also like