Αλλάζουν και στις ΗΠΑ οι ετικέτες στα προϊόντα κρέατος

Νέοι κανόνες επισήμανσης σε προϊόντα κρέατος και πουλερικών ετοιμάζονται να εισαγάγουν οι Αμερικανοί. Η Υπηρεσία Επιθεωρήσεων και Ασφάλειας Τροφίμων (FSIS) που εποπτεύεται από το Υπουργείο Γεωργίας προτείνει μια νέα ρύθμιση για τις ετικέτες στα προϊόντα κρέατος και πουλερικών προκειμένου να τις κάνει πιο σαφείς. Η Υπηρεσία έχει διαπιστώσει ότι ορισμένες ετικέτες δεν προσδιορίζουν με σαφήνεια την ύπαρξη πρόσθετων υλών που ενισχύουν τη γεύση ή την υφή, όπως διαβάζουμε στο themeatsite.com. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές μπορεί να αγοράζουν προϊόντα κρέατος και πουλερικών με υψηλότερη περιεκτικότητα σε νάτριο απ’ ό,τι νομίζουν, λένε τα στελέχη της FSIS. «Οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν συνειδητές επιλογές στο κατάστημα, γι’ αυτό πρέπει να παρέχουμε σαφείς, ενημερωτικέ ετικέτες που θα τους βοηθήσουν να πάρουν τις καλύτερες αποφάσεις».

Ωστόσο, οι νέες ρυθμίσεις έχουν δεχθεί πολύ σκληρή κριτική από τη βιομηχανία του κρέατος, που ανησυχεί για το επιπρόσθετο κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθεί. Σήμερα, προϊόντα κρέατος και πουλερικών που περιέχουν πρόσθετη διαλύματα, όπως το νερό, σάλτσα τεριγιάκι, αλάτι, ή μίγμα όλων αυτών, μπορεί να έχουν το ίδιο όνομα (όνομα προϊόντος) στις ετικέτες τους ως προϊόντα που δεν περιέχουν πρόσθετα. Για παράδειγμα, ένα μονο-συστατικό στήθος κοτόπουλου και ένα στήθος κοτόπουλου με πρόσθετα μπορούν και τα δύο να φέρουν την ονομασία "στήθος κοτόπουλου" ακόμα κι αν το ένα πακέτο περιέχει μόνο κοτόπουλο στήθος και το άλλο αποτελείται από 60% στήθος κοτόπουλου και 40% μαρινάδα. Οι αρχές όμως ανησυχούν ότι οι καταναλωτές μπορεί να μην παρατηρήσουν τις πληροφορίες αν αυτές δεν είναι μέρος του ονόματος του προϊόντος. Ένα παράδειγμα ονόματος προϊόντος στο πλαίσιο της προτεινόμενης ρύθμισης θα ήταν: "στήθος κοτόπουλου – 40% διάλυμα νερού και σάλτσας τεριγιάκι".

Αμέσως μόλις άνοιξε η σχετική συζήτηση, άρχισε και η σκληρή αντιπαράθεση, με τη βιομηχανία του κρέατος να δηλώνει ότι η προτεινόμενη ρύθμιση όχι μόνο δεν προσθέτει καμία νέα πληροφορία που δεν απαιτείται ήδη για την ετικέτα, αλλά είναι και άσκοπη και περιττή. Ο επικεφαλής μάλιστα του Ινστιτούτου Αμερικανικού Κρέατος έλεγε ότι ένα πακέτο «που σήμερα σημαίνεται ως “στήθος κοτόπουλο” με ένα προσδιοριστικό στη γωνία του πακέτου να δηλώνει “ενισχυμένο με έως και 20% διάλυμα νερού, αλατιού και μπαχαρικών", θα αντικατασταθούν ως εξής: “στήθος κοτόπουλου ενισχυμένο με έως και 20% διάλυμα νερού, αλατιού και μπαχαρικών».

Ο ίδιος καταλήγει ότι : «Το Υπουργείο Γεωργίας εκτιμά ότι ο επανασχεδιασμός και η επανεκτύπωση ετικετών και συσκευασιών θα κοστίσει 73 εκατομμύρια δολάρια. Επομένως, η πιο σημαντική αλλαγή που θα παρατηρήσουν οι καταναλωτές επάνω στη συσκευασία, θα είναι η τιμή του προϊόντος…».

You might also like